loading...
هشتمین نور(امام رضا)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQ8eRP2L8TFpntq4bHjK7EKxrfy-qBdHei2HSNgBJe75VshN8W

 

اسراف نکنید

یاسرخادم می گوید: روزی غلامان ان حضرت میوه می خوردند ولی آن رادرست نخورده ، دورمی انداختند،حضرت می گوید:

سبحان الله ، اگرشما احتیاجی ندارید به راستی مردمانی هستند مه نیازمن به میوه می باشندولی ندارند. بهتراین است که ان رابه کسی بخورانیدکه احتیاج ونیازبه آن دارد.

 

ادای دین

یکی ازاهالی مدینه می گوید: حضرت رضا ع ازمدینه به  سسوی خراسان رفت . من چهارهزاردرهم  ازآن حضرت طلب داشتم که فقط من وایشان می دانستیم. فردای آن روزامام جواد ع برای من پیام فرستاد که به نزد من بیا. من به خانه آن حضرت رفتم.فرمود:حضرت رضا ازمدینه رفت آیاتوچهارهزار درهم ازآن حضرت طلب داری ؟ گفتم:آری. گوشه جانمازرابلندکرد.دیدم دینارهایی درآنجا است.انهارابابت طلبکاری ام به من دادکه قیمت روزانها چهارهزاردرهم بود.

درفکرادای قرض باش

امام رضافرمود:بدان وآگاه باش که هرکس وام بگیردوبه فکرپرداخت  آن باشد درامان خداست وپروردگار اورایاری می کند تاوام خودراپرداخت کند ولی اگر به فکر ادای وام خودنباشد دزد وسارق است ،پس ازخداوندبترسدودرفکر ادای قرض خویش باش.

همنشینی امام رضا باطبقات ضعیف

یاسرخادم می گوید:وقتی امام رضاازکارهافارغ می شدهمه اطرافیان خود ازکوچک وبزرگ رابه دورخودجمع می کردوباآنها گفته گومی نمودوانس می گرفت، آنهاباآن حضرت انس می گرفتند و هنگامی که درکنارسفره می نشست کوچک وبزرگ حتی میرآخوروخون گیرراکنارسفره می نشاند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 9
  • بازدید کلی : 335